Stress in college students of Health Sciences

  • Ma. Martha Marín Laredo Universidad Michoacana de San Nicolás de Hidalgo

Abstract

Most people associate stress with unpleasant and uncomfortable experiences, however, stress itself is not destructive. Stress is generated when the person responds to improper pressure level. Excessive pressure can be both stressful and too low a pressure, so that a certain degree of pressure is actually good for individuals. The ideal situation is when we can respond appropriately to the pressure and demands. When the requirement moves above or below the proper pressure for each person, the balance begins to be altered, and is thus experienced what we call stress: the tension between the pressure that we perceive and our ability to cope. Stress arises from a situation in which there is an imbalance or a significant discrepancy between external and internal demands on a person and adaptive resources of the same

Downloads

Download data is not yet available.

References

Barraza, M.A. (2007). El inventario SISCO del Estrés Académico. Recuperado el 28 de agosto de 2013 desde dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=2358921

Barraza, M. A. (2012). Estresores en alumnos de licenciatura y su relacion con dos indicadores autoinformados del desempeño academico. Revista electronica de Investigación Educativa Duranguense No. 12. Recuperado el 28 de enero de 2014 desde: http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=4025617

Berrio, G. N. Y Mazo, Z. R. (211). Estrés Académico. Revista de Psicología. Universidad de Antioquia. Recuperado el 11 de mayo de 2014 desde http://aprendeenlinea.udea.edu.co/revistas/index.php/psicologia/article/view/11369.

Evans, W. Nelly, B. (2004). Pre-registration diploma student nurse stress and

coping measures. Nurse Education Today. Recuperado el 07 de mayo de 2014 desde http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0260691704000632

Fernández, M. E. (2009). Estrés percibido, estrategias de afrontamiento y sentido de coherencia en estudiantes de enfermería: su asociación con salud psicológica y estabilidad emocional. Tesis Doctoral. Recuperado 3 de mayo de 2015 desde http://mobile.buleria.unileon.es/bitstream/handle/10612/902/2009FERNÁNDEZ%20MARTÍNEZ,%20MARÍA%20ELENA.pdf?sequence=1

García Guerrero, A. (2011). Efectos del estrés percibido y las estrategias de aprendizaje cognitivas en el rendimiento académico de estudiantes universitarios noveles de ciencias de la salud. Tesis doctoral. Servicio de publicaciones de la Universidad de Malaga. Recuperado el 6 de mayo de 2015 desde http://riuma.uma.es/xmlui/bitstream/handle/10630/4905/TDR%20GARCIA%20GUERRERO.pdf?sequence=1.

Martínez González, J. A. (2009). Estrategias de afrontamiento ante el estrés y rendimiento academico en estudiantes universitarios. Recuperado el 18 de septiembre de 2013 desde http://www.eumed.net/rev/ced/18/jamg.htm

Published
2015-08-05
How to Cite
Marín Laredo, M. M. (2015). Stress in college students of Health Sciences. RIDE Revista Iberoamericana Para La Investigación Y El Desarrollo Educativo, 6(11), 675 - 687. Retrieved from http://ride.org.mx/index.php/RIDE/article/view/145
Section
Education And Educational Technology