Instrument to measure satisfaction of users based on the ISO 9001:2008 standard

  • Martín Aram Omar Guerrero Calderón Universidad de Guanajuato

Abstract

This paper is about the analysis the mode of degree "Portfolio teaching experiences" as tool that realizes the process by which the teacher has the possibility of becoming a researcher of their own practice while meeting with the objective of the Master in Teaching Development, reflect critically and integrate theoretical elements into their daily work; enabling innovation in their work, following step by step the methodology of action research teacher (teaching). And close to graduating from the second generation (2014 - 2016 - depth interviews and reviewing portfolios of teaching experience, students qualified under this system in the first generation (2016 2012) was used to finalize the study conducted ).

Downloads

Download data is not yet available.

References

Barberá, E. (2005). CALIFICAR EL APRENDIZAJE MEDIANTE LA EVALUACIÓN POR PORTAFOLIOS. Perspectiva educacional, 70-84.

Bozu, Z. (2012). Cómo elaborar un portafolio para mejorar la docencia universitaria. Barcelona: Octaedro.

Cañal de León, P., & et all. (2002). La innovación educativa. Madrid: Akal.

Colmenares, M., & Piñeiro, L. (2008). La investigación acción, una herramienta metodológica heurística para la comprensión - transformación de realidades socioeducativas. Laurus, 96 - 114.

Díaz, F. (2012). Diseño tecnopedagógico de portafolios electrónicos de aprendizaje: Una experiencia con estudiantes. Revista electrónica de investigación educativa., 103 - 117.

Galván, G., Ibarra, L., van Dijk Kocherthaler, S., & Lozano, M. (2016). (Re) descubriendo los significados de las prácticas docentes. México: UG.

Lozano, I., & Mercado, E. (2014). Cómo investigar la práctica docente. Orientaciones para elabora el documento recepcional. Estado de México: ISCEM.

Mardones, J., & Ursua, M. (1991). Filosofía de las Ciencias Humanas y Sociales. Barcelona: Anthropos.

Porta, L., & Silva, M. (octubre de 2003). La investigación cualitativa: el anállisis de contenido en la investigación educativa. Obtenido de anthropostudio.com: http://anthropostudio.com/wp-content/uploads/2015/04/Luis-Porta.-La-investigaci%C3%B3n-cualitativa.-El-An%C3%A1lisis-de-Contenido-en-la-investigaci%C3%B3n-educativa..pdf

Quecedo, R., & Castaño, C. (2002). Introducción a la metodología de la investigación cualitativa. Revista de psicodidáctica, 5 - 39.

Rodíguez, G. (1999). Métodos de Investigación Cualitativa. España: Aljibe.

Stenhause, L. (1985). Investigación y desarrollo del currículum. Madrid: Morata.

Taylor, S., & Bogdan, R. (1989). Introducción a los métodos cualitativos de la investigación. Barcelona: Paidos.

UG. (2014 de febrero de 27). Maestría en Desarrollo Docente. Obtenido de División de Ciencias Sociales y Humanidades: www.maestriadesarrollodocente.ugto.mx

Published
2016-09-21
How to Cite
Guerrero Calderón, M. A. O. (2016). Instrument to measure satisfaction of users based on the ISO 9001:2008 standard. RIDE Revista Iberoamericana Para La Investigación Y El Desarrollo Educativo, 7(13), 621 - 643. Retrieved from https://ride.org.mx/index.php/RIDE/article/view/248
Section
Scientific articles